Placki z kaszy gryczanej i brokułów

Uwielbiam kaszę gryczaną. Od dawna chodził mi po głowie zamysł wykorzystania jej w niecnych celach, innych niż te oczywiste. Wymyśliłam placki z kaszy gryczanej i brokułów. Brokuły mają bardzo dużo cennego błonnika. O tym dlaczego jest on tak ważny dla naszego organizmu, można dowiedzieć się stąd :Wszystko o błonniku pokarmowym

Kasza gryczana z kolei ( jak wszystkie inne ziarna zbóż) jest idealną alternatywą dla wszechobecnych ziemniaków, które mają niewielkie zastosowanie. Oczywiście w kwestii ziemniaków i ziaren należy zachować różnorodność, aby zbyt szybko nam się nie znudziły. Dlatego dzisiaj serwuję owe placki, do których użyłam:

1 duży brokuł

3 średnie cebule

300 g suchej kaszy gryczanej

3 surowe jajka ( do ścięcia się całej masy)

2 łyżeczki musztardy delikatesowej

świeżą pietruszkę

1 kostkę bulionową

pieprz ziołowy

3/4 szklanki otrębów ( do zagęszczenia)

Poszatkowaną cebulę podsmażyłam, ugotowany brokuł i ugotowaną kaszę wrzuciłam do WOKA razem z cebulką. Dodałam posiekaną świeżą pietruszkę. Całość doprawiłam musztardą i pokruszoną kostką bulionową, dodałam 3 surowe jajka i około 3/4 szklanki otrębów dla zbicia całej masy. Należy pilnować, aby masa nie była zbyt wodnista (poprzez dodanie większej ilości jaj lub poprzez niedokładne odsączenie kaszy lub brokułów). Całość formować w nieduże, krążki, oprószyć mąką i lekko podsmażyć z obu stron, aby jajko się ścięło.
Smacznego ! 🙂

 

Skomentuj

