Omlet gryczany

To czego zawsze brakuje mi z rana na śniadanie to…. czasu 🙂 Tak – wolę dłużej pospać 🙂 Moja kulinarna wyobraźnia nie zna granic i co chwilę wymyślam coś innego. Tym razem wyczarowałam pyszne omlety, które robię z mąki gryczanej... smakują fenomenalnie !!! (mąka ta jest dość trudno dostępna, ja kupiłam 0,5 kg za 9 zł w Piotrze i Pawle), pokusiłam się też o zrobienie swojej (kaszę gryczaną nieoczyszczoną i nieprażoną mielę w blenderze na pył ). Te omlety  gryczane świetnie smakują z orzechami, które uwielbiam i dodaję je prawie do wszystkiego, a ostatnio nawet do jajek właśnie 🙂 Omlety mają to do siebie , że można do nich wrzucić wszystko, jeśli robię wytrawne, wrzucam np. orzechy, ser tofu, szpinak, roszponkę, tuńczyka, pieczarki,suszone pomidory, oliwki, cukinię, świeże pomidory,koperek, szczypiorek, a jeśli na słodko, wtedy robię je z mąki pszennej i dodaję proszek do pieczenia lub sodę, mąka pszenna w smaku jest bardzo delikatna, do nich dodaję wtedy mus malinowy, jabłka, cynamon, bakalie ( oczywiście wszystko do wyboru:)

W tych moich omletach główną rolę odgrywa mąka i dodatki do których najlepiej przywiązać większą uwagę komponując smaki.

Omlety gryczane z orzechami

  • 2 jajka
  • 2 łyżki wody
  • 2 łyżki mąki gryczanej
  • 2 łyżki orzechów laskowych i 2 łyżki ziemnych
  • 2 plasterki sera tofu ( ja kupiłam w zalewie sojowej)
  • garść szpinaku ( wcześniej posiekanego)
  • sól do smaku

Jajka mieszamy z wodą, dodaję przesianą mąkę, orzechy, ser, doprawiam solą. Powinny wyjść gęste placki.

Smacznego !

Skomentuj

