Kawa żołędziówka

Prawie każdy jest od czegoś uzależniony, ja chyba od kawy 🙂 Oczywiście jestem świadoma jej skutków ubocznych, dlatego też staram się ją bardzo mocno ograniczać. Jakiś czas temu będąc w sklepie wypatrzyłam kawę żołędziówkę ( moim zdaniem powinna nazywać się napojem a nie kawą ). Przyznam szczerze, że nigdy nie spotkałam się z taką kawą, a jako że lubię poznawać nieznane, zaryzykowałam 🙂 nie powiem, żeby aromat urzekł moje podniebienie, bo smak nie jest taki sam jak kofeiny, ale my lubimy naturalne jedzenie i chętnie sięgamy po nowe smaki.

Kawę należy gotować. Mnie się nie chciało tego robić, dlatego też wsypałam łyżkę i zalałam wrzątkiem, smak niby ten sam, ale polecam jednak gotowanie żołędziówki z odrobina mleka sojowego lub innego roślinnego.

IMGP3797

Ekologiczna kawa żołędziówka wytwarzana z mielonych prażonych żołędzi z dodatkiem aromatycznych, rozgrzewających przypraw. Według literatury składniki zawarte w kawie żołędziówce działają wzmacniająco na żołądek, wątrobę i śledzionę dając przy tym uczucie sytości. Kawa ta pomaga zlikwidować zaburzenia żołądkowe. Kiedyś pita była zarówno na dworach, jak i w wiejskich chatach, szczególnie przez osoby osłabione, po przebytych chorobach oraz jako środek ogólnie wzmacniający.

Aby przyrządzić kawę trzeba wziąć czubatą jej łyżeczkę na 1 szklankę wody i gotować około 2-3 minuty.

Skład*: prażone żołędzie 98,5%, przyprawy 1,5% (kardamon, imbir, cynamon, goździki).
*Produkty rolnictwa ekologicznego
Certyfikat Ekogwarancji PTRE Sp. z o.o. nr RE-01/2005/PL

 

Skomentuj

