Kotlety Gryczane

Czasami mam wrażenie, że kończą mi się pomysły na przygotowanie potraw 🙂 Wtedy rozglądam się po kuchni, otwieram wszystkie szafki i włącza mi się moja wyobraźnia 🙂 Od niedawna ( aby zaoszczędzić na wydawaniu pieniędzy na obiady co 2-3 dzień) zaczęłam kupować produkty „suche” w większych ilościach, więc dzisiaj prezentuję Wam kotlety gryczane. Mnie one najbardziej smakują z warzywami lub po prostu z jogurtem i świeżą pietruszką.

Składniki :

– 2 szklanki kaszy gryczanej niepalonej

-3 małe cebule

-2 ząbki czosnku

2 łyżki masła ( do podsmażenia cebuli)

1 łyżeczka soli morskiej 1 łyżeczka pieprzu ziołowego

– 4 jajka ( 2 do panierki)

-1 natka pietruszki

-2 łyżki otrąb pszennych

– bułka tarta

Kaszę wcześniej moczyłam około 2 h. Przepłukałam do czystej wody. Gotowałam około 45 min. Żeby kaszy nie przypalić ( a przypala się bardzo łatwo i szybko), gdy woda do końca nie wyparowała, wyłączam gaz, przygrywam i około 30 min. pozwalam jej „dojść”.

Przestudzoną kaszę mielę w blenderze, dodaję sól ,pieprz, jaja, otręby, podsmażoną cebulę z czosnkiem i wcześniej lekko posiekaną pietruszkę. Formuję kulki, obtaczam w jajku i bułce, wrzucam na patelnię z rozgrzana olivą i smażę lekko podsmażam, żeby tylko panierka się przyrumieniła. Voila :0) Smacznego.

gryczane

Skomentuj

